tag:blogger.com,1999:blog-67420091778101235072024-03-07T23:39:29.500-08:00MILLORAR LA MEMÒRIA AUDITVADIClogopèdiahttp://www.blogger.com/profile/12320888131025185139noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-6742009177810123507.post-23178063767500461342010-03-31T15:45:00.000-07:002010-05-06T05:26:59.503-07:00PER MILLORAR LA MEMÒRIA AUDITIVA*UN CARRO CARREGAT DE.... Continuarem aquesta frase amb una paraula, com per exemple "un carro carregat de pomes" i llavors el nen/a ha de afegir una altre cosa (preferiblement del mateix camp semàntic, però sino tampoc passa res) així pot dir : "un carro carregat de pomes i llimones" i l'adult haurà de repetir el que ha dit l'infant i afegir una nova paraula, i així successivament. Quan un s'equivoca es torna a començar.<br />
<br />
*DEMANAR COSES: Posem a sobre una taula una sèrie de pintures de colors i li direm al nen/a : "Fitxa't molt bé, ara et demanaré uns colors i tú mel's dones amb el mateix ordre que jo t'ho he dit, però només quan jo hagi acabat de dir-ho: vermell, blau, i verd" No podem repetir les instruccions. Podem jugar amb altres coses com cromos, pegatinas, amb fruites, etc. Començarem amb tres elements i anirem augmentant a mesura que li surti millor.<br />
<br />
* CERCAR CARTES D'UNA BARALLA. Demanarem una sèrie de cartes d'una baralla. No repetirem l'ordre, es tracta de que memoritzi el que ha de cercar.<br />
<br />
* POSAR EN ORDRE: Dir una sèrie de cartes o coses i posar-les en l'ordre que se li diuen. Posa el 2 d'oros, el 3 de copes i el 4 de bastos.<br />
<br />
* EL REI MANA. Simplement ordenar fer 2, 3 o les accions que decidim: "Du de la cuina una servilleta, del bany la pinta i de la terrassa 3 pinces". Podem posar-nos una corona de cartulina o de disfresses, i si el nen/a són els que manen, també ens servirà per treballar l'estructura de la frase".<br />
<br />
* DIR SÈRIES: Se li diu al infant que repeteixi una sèrie de nombres o paraules : "cinc, dos, tres, vuit, ara tú" Quan domini 3 o 4 paraules o nombres podem intentar que ho repeteixi en ordre invers.<br />
<br />
* CONTES, CANÇONS, ENDEVINALLES, POESIES I TRAVALLENGÜES: Aprendre contes, cançons, endevinalles, etc afavoreix el desenvolupament de la memòria auditiva.DIClogopèdiahttp://www.blogger.com/profile/12320888131025185139noreply@blogger.com0